Све до деведесетих у складу са традицијама исландског језика. Али за познате личности, направљени су изузеци. Када је совјетски диригент и пијаниста Владимир Асхкенази емигрирао на Исланд, влада земље је допринела званичној листи нових које је дозволио - "Владимир Асхкенази".

Аустријски пијаниста Паул Виттгенстеин изгубио је десну руку у Првом светском рату, али је наставио своју концертну каријеру и постигао изузетну вештину свирајући једну левицу. Виртуозно мајсторство пијанистичке технике омогућава Виттгенстеину да успешно изводи композиције упоредиве по сложености чак и пијаниста са две руке.
Беетховен је погнуо главу у умиваонику са леденом водом. Овај композитор га није могао одбити до краја живота.
Беетховен није знао да се множи.


http://tracker.luatex.org/file_download.php?file_id=296&type=bug

Николај Андреевич Римски-Корсаков мора се писати брзим темпом. - Шеста симфонија се пише спорим темпом? - питао је М. Ф. Гнесин. Професор је неко време ћутао, а затим свечано рекао: „Изузеци су могући ако су генијални.“
Шта је дивно у вези с Пикадском краљицом? Можда је најоригиналнији одговор на то питање 1911. објавио рецензент листа Волзхское Слово: „Опера је изванредна по томе што постоје два велика уметника.“ "С. Пушкин и П. И. Чајковски, који су дошли до једне мисли - да дођу код нас срамотним столом."
Предложено је око две стотине пројеката вештачког језика. Сви су, међутим, заборављени јер се испоставило да нису успешни. Занимљив музички језик под називом „Сол-ре-сол“.
Јеан Францоис Циудре, он је 1817. године прогласио правила свог језика. Речник и теорија овог језика. У Паризу су се 1868. године појавила дјела на овом језику.

У њему је написано седам главних музичких нота: значило је „да“, учинити - „не“, поново - „и“, ми - „или“, учинити - поново - „ја“, до - фа - „он“, ре - до - „моје“ итд.

Такав говор се могао одиграти. Било је то заборављено дело.

Једном је младић дошао код директора Конзерваторија у Милану и замолио га да положи испит. На пријемном испиту свирао је клавир, показивао своје композиције. Неколико дана касније добио је одговор: "Напусти мисао о конзерваторијуму и пронађи учитеља међу градским музичарима." То је било 1832. године, када је Конзерваториј из Милана успео да носи име некад одбаченог хеј музичара. Ово име је Гиусеппе Верди.
Ријеч "МУЗИКА" дали су нам стари Грци. Музика у древној грчкој митологији је ћерка Зевса, богиње која заштитује науку и уметност. Има их девет. Тачно, посебно би се укључили у уметност звука. Као за службене дужности, музика која је пратила плесове била је заштитна. Други сматрају да је то било питање јеврејске и музичке лирске поезије (стихови старих Грка певали су се на звуке инструмента). Ријечи МУЗИКА, и данас се чује подсјећање на далеке богове и легенде.