У 2016. години ММСО ће се одржати од 13. до 16. априла. Као и претходних година, салон ће утицати на све нивое образовања (укључујући пост-универзитетски) и комбинује пословну компоненту са забавном и когнитивном. Овогодишња карактеристика је пажња на најбоље образовне праксе из целе Русије.
Универзална карактеристика Салона је расправа о разним темама које су релевантне за руско образовање. За оне који су пропустили материјале у колони ММСО, саставили смо кратак резиме хитних проблема којих сви треба да буду свесни.
Универзална карактеристика Салона је расправа о разним темама које су релевантне за руско образовање. За оне који су пропустили материјале у колони ММСО, саставили смо кратак резиме хитних проблема којих сви треба да буду свесни.
Инерција образовног система
Сваки велики систем прати проблем отпора променама због трансакционих трошкова. Трансакциони трошкови су погрешне одлуке које су сакупљене током историје система, прихватљиве у време примене, али које су временом изгубиле ефективност. Они спречавају да се промене на боље одвијају брзо и безболно.
Игор Реморенко, ректор Московског градског педагошког универзитета (МГПУ), успешно је оцртао овај вековни проблем:
Игор Реморенко
„Школи недостаје разумевање да је све у нашим рукама. Наравно, увек ће бити интервенција у школи, покушаја да се то натера на нешто.
ПРОЧИТАЈТЕ ТУДИ
Можете бити практична особа и не знате где тече Волга
Да купите овај одређени образац за децу, да усвојите ову повељу, да одобрите овај одређени пропис, да новац распоредите на овај начин, а не на други начин. Такви предлози долазе од синдиката, политичких организација, родитеља, добављача, а понекад и од деце. Али то је нормално: када сви ти утицаји постоје, то значи да су заинтересовани за школу, што значи да неко осећа неку врсту ресурса у њој.
Али понекад школа такође жели некога кривити, увек је лакше рећи: „Не успевамо, јер се они мешају у нас.“
Морамо схватити да је, упркос свему, све у нашим рукама и наш задатак је да научимо преговарати с људима. "
Александер Оганов, оснивач и извршни директор Унивеба, види још један аспект истог проблема:
Александар Оганов
„Као и пре шест година, сви су рекли да је интернет веома занимљив и хитно је то урадити, они и даље разговарају, али углавном нико ништа не ради.
Имамо сложено, конзервативно окружење. Из неког разлога, многи представници образовне заједнице имају осећај да ће увођење нових технологија и иновативних процеса нужно подразумевати одузимање нечег другог. Постоји такав психолошки став - сада ћемо га представити, покренути и сви ће бити отпуштени. “
Блендед Леарнинг
Последњих година све се више расправља о мешовитом моделу учења. Изгледа врло атрактиван формат у коме се традиционални приступи комбинују са новим који вам омогућавају да користите достигнућа информационих технологија, учите било где и у погодно време, пружате прилику да „фино подесите“ образовни садржај и наставника.